Monday 21 August 2017

March 1967 - 'Bus stop' - 'Love me please love me'

27 February to 4 March 1967 - Ibope Sao Paulo – 'Intervalo' n. 219   [19 MAR 67]    9

1. Bus stop - The Hollies (Odeon) (1) 
2. Namoradinha de um amigo meu  -  Roberto Carlos (CBS)
3. See you in September  -  The Happenings (B.T.Puppy Records-Mocambo)
4. Guantanamera  -  Sandpipers  (A&M-Fermata)
5. A carta / Gatinha manhosa  -  Erasmo Carlos (RGE)
extended-plays (compactos-duplos)

1. Roberto Carlos (CBS) (6) 
2. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps (CBS)
3. Love me please love me  -  Michel Polnareff (Fermata)
4. Máscara negra  -  Wilson Simonal (Odeon)
5. Tema de Lara  -  Frank Pourcel (Odeon)
albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (Não precisa chorar) (CBS) (11)
2. Um embalo (Até o fim)  -  Renato & seus Blue Caps (CBS)
3. Revolver  -  The Beatles (Odeon)
4. O Tremendão  -  Erasmo Carlos (RGE)
5. Studio 17 (Tema de Lara) - The Jordans (Copacabana)
27 February to 4 March 1967 - Ibope Rio-Guanabara - 'Intervalo'        9 

1. Namoradinha de um amigo meu - Roberto Carlos (CBS) (6)
2. Last trains to Clarksville - The Monkees (Golgem-RCA)
3. Tijolinho - Bobby de Carlos (Mocambo)
4. Love me please love me - Michel Polnareff (AZ-Mocambo)
5. See you in September - The Happenings (B.T.Puppy Records-Mocambo)

extended-plays (compactos-duplos)

1. Roberto Carlos (CBS) (9)
2. I've got you under my skin - Four Seasons (Philips)
3. California dreamin' - Mamas & Papas (Dunhill-RCA)
4. Um embalo com Renato & seus Blue Caps (A primeira lagrima) CBS 
5. A ternura de Wanderlea (Pare o casamento) CBS

albums (long-plays) 


1. Roberto Carlos (Eu te darei o céu) CBS (11) 
2. Sinto que te amo (Ho capito che ti amo) - Altemar Dutra (Odeon)
3. O astro do sucesso (Como sinfonia) - Agnaldo Timoteo (Odeon)
4. That's life Frank Sinatra (Reprise-Philips) 
5. Ed Lincoln (Musidisc) 
6. Fortissimo vol. 2 (Quando dico che ti amo) - various (RCA)
6 to 11 March 1967 - Ibope Sao Paulo – 'Intervalo' n. 221   [2 ABRIL 67]      10

1. Bus stop - The Hollies (Odeon) (3) 
2. See you in September  -  The Happenings  (B.T.Puppy Records-Mocambo)
3. Namoradinha de um amigo meu  -  Roberto Carlos (CBS)
4. A carta / Gatinha manhosa  -  Erasmo Carlos  (RGE)
5. Guantanamera  -  The Sandpipers  (A&M-Fermata)

extended-plays (compactos-duplos)

1. Love me please love me - Michel Polnareff  (AZ-Mocambo) (2)
2. Roberto Carlos (CBS)
3. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps  (CBS)
4. Tema de Lara  -  Frank Pourcel  (Odeon)
5. Noir c’est noir (Black is black) Johnny Hallyday (Philips)
albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (Esqueça) (CBS) (13)
2. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps  (CBS)
3. Revolver  -  The Beatles  (Odeon)
4. Dr. Jivago   -  sound-track  -  Maurice Jarre  (MGM-Philips)
5. O Tremendão  -  Erasmo Carlos  (RGE)

6 to 11 March 1967 - Ibope Rio-Guanabara - 'Intervalo'        10 


1. Namboradinha de um amigo meu - Roberto Carlos (CBS) (7) 
2. Ebrio de amor - Lindomar Castilho (Continental) 
3. A catedral (Winchester Cathedral) - Ronnie Von (Polydor)
4. See you in September - The Happenings (B.T.Puppy Records-Mocambo)
5. Tijolinho - Bobby de Carlos (Mocambo) 

extended-plays (compactos-duplos) 

1. Roberto Carlos (Nossa canção) CBS (10)
2. Love me please love me - Michel Polnareff (AZ-Mocambo)  
3. Leno & Lilian (Eu não sabia que você existia) CBS
4. Um embalo com Renato & seus Blue Caps (Meu bem não me quer) CBS
5. California dreamin' - Mamas & Papas (Dunhill-RCA)

albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (Querem acabar comigo) (CBS) (12) 
2. Um embalo com Renato & seus Blue Caps (A primeira lagrima) CBS
3. Astro do sucesso (Ultimo telefonema) - Agnaldo Timoteo (Odeon) 
4. Leno & Lilian (Devolva-me) CBS
5. Sinto que te amo (Ho capito che ti amo) - Altemar Dutra (Odeon)
13 to 18 March 1967 - Ibope Sao Paulo - 'Intervalo' n. 222   [9 ABRIL 67]        11

As of this issue, Intervalo prints a list of 10 best-selling singles instead of only five. 

1. Bus stop - The Hollies (Odeon) (4) 
2. See you in September  -  The Happenings  (B.T.Puppy Records-Mocambo)
3. Namoradinha de um amigo meu  -  Roberto Carlos  (CBS)
4. Last train to Clarksville  -  The Monkees  (Colgems-RCA)
5. Guantanamera  -  The Sandpipers  (A&M-Fermata)

6. Black is black  -  Los Bravos  (Odeon)
7. A carta / Gatinha manhosa -  Erasmo Carlos  (RGE)
8. Pensando nela (Bus stop)   -  Golden Boys  (Odeon)
9. Ébrio de amor  -  Lindomar Castilho  (Continental)
10. Livre (Born free)  -  Agnaldo Timóteo  (Odeon)
extended-plays (compactos-duplos)

1. Love me please love me - Michel Polnareff (AZ-Mocambo) (3) 
2. Roberto Carlos (CBS)
3. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps  (CBS)
4. Noir c’est noir (Black is black)  -  Johnny Hallyday  (Philips)
5. I saw her again - The Mamas & the Papas  (Dunhill-RCA)
albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (CBS) (14)
2. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps  (CBS)
3. Revolver  -  The Beatles  (Odeon)
4. The Monkees  -  The Monkees  (Colgems-RCA)
5. O Tremendão - Erasmo Carlos  (RGE)

13 to 18 March 1967 - Ibope Rio-Guanabara - 'Intervalo'           11 

1. Namoradinha de um amigo meu - Roberto Carlos (CBS) (8)
2. Ebrio de amor - Lindomar Castilho (Continental) 
3. See you in September - The Happenings (B.T.Puppy Records-Mocambo) 
4. A catedral (Winchester Cathedral) - Ronnie Von (Polydor)
5. Tijolinho - Bobby de Carlo (Mocambo)

6. Mascara negra - Ze Keti (Mocambo)
7. Cabelos longos, ideias curtas (Cheveux longs, idées courtes) - Brazilian Bitles (Polydor)
8. Winchester Cathedral - New Vaudeville Band (Polydor)
9. Love me please love me - Michel Polnareff
10. O chorão - Paulo Diniz (Copacabana)  

extended-plays (compactos-duplos)

1. Roberto Carlos CBS) (11) 
2. Love me please love me - Michel Polnareff (AZ- Mocambo)
3. Leno & Lilian (CBS)
4. Um embalo com Renato & seus Blue Caps (CBS)
5. California dreamin' - Mamas & Papas (Dunhill-RCA) 

albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (CBS) (13)
2. Um embalo com Renato & seus Blue Caps (Não te esquecerei) CBS
3. Astro do sucesso (Aline) - Agnaldo Timoteo (Odeon) 
4. Leno & Lilian (Devolva-me) CBS
5. Sinto que te amo (Ho capito che ti amo) - Altemar Dutra (Odeon)
20 to 25 March 1967 - Ibope Sao Paulo – 'Intervalo' n. 223   [16 ABRIL 67]      12

1. Bus stop - The Hollies (Odeon) (5)
2. Last train to Clarksville  -  The Monkees  (Colgems-RCA)
3. Pensando nela (Bus stop)  -  The Golden Boys  (Odeon)
4. See you in September  -  The Happenings  (Mocambo)
5. A carta / Gatinha manhosa  -  Erasmo Carlos  (RGE)

6. Guantanamera  -  The Sandpipers  (A&M-Fermata)
7. Namoradinha de um amigo meu  -  Roberto Carlos (CBS)
8. Ébrio de amor  -  Lindomar Castilho  (Continental)
9. Black is black   -  Los Bravos  (Odeon)
10. Love me please love me  -  Michel Polnareff  (AZ-Fermata)
extended-plays (compactos-duplos)

1. Love me please love me - Michel Polnareff (AZ-Mocambo) (4) 
2. Noir c’est noir  -  Johnny Hallyday  (Philips)
3. Roberto Carlos II (CBS)
4. Roberto Carlos (CBS)
5. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps  (CBS)

albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (CBS) (15)
2. Um embalo  -  Renato & seus Blue Caps (CBS)
3. O Tremendão  -  Erasmo Carlos  (RGE)
4. As 14 mais – Vol. 19  (Saudade) -  Ed Wilson etc. (CBS)
5. Astro do sucesso  -  Agnaldo Timóteo  (Odeon)

20 to 25 March 1967 - Ibope Rio-Guanabara - 'Intervalo'     12

1. Namoradinha de um amigo meu - Roberto Carlos (CBS) (9)
2. See you in September - The Happenings (B.T.Puppy Records-Mocambo)
3. Ebrio de amor - Lindomar Castilho (Continental)
4. Deixa meu cabelo em paz Oswaldo Nunes (Equipe)
5. Guantanamera - The Sandpipers (A&M-Fermata)

6. Brigas - Altemar Dutra (Odeon)
7. Tijolinho - Bobby de Carlo (Mocambo)
8. Un homme et une femme - Lafayette (CBS)
9. Mascara negra - Ze Keti (Mocambo)
10. Se manda - Jorge Ben (AU-Mocambo)

extended-plays (compactos-duplos)

1. Roberto Carlos (CBS) (12)
2. Love me please love me - Michel Polnareff (AZ-Mocambo)
3. California dreamin' - Mamas & Papas (Dunhill-RCA)
4. Tema de Lara - Frank Pourcel (Odeon)
5. Elza Soares (Palmas no portão) Odeon)

albums (long-plays)

1. Roberto Carlos (Negro gato) CBS (14)
2. As 14 Mais vol. 19 (Tudo que sonhei) - various (CBS)
3. Lafayette apresenta os sucessos vol. III (CBS)
4. Obrigado querida - Agnaldo Timoteo (Odeon)
5. Sinto que te amo (Ho capito che ti amo) - Altemar Dutra (Odeon)

March 1967 - best selling records in S.P.; research done by Mario Rangel for R.Nacional.

1. See you in September - The Happenings (Mocambo)
2. Bus stop - The Hollies (Odeon)
3. Ébrio de amor - Lindomar Castilho 
4. Namoradinha de um amigo meu - Roberto Carlos (CBS)
5. Guantanamera - The Sandpipers (A&M-Fermata) 

Extended-plays (compactos-duplos)

1. Love me please love me - Michel Polnareff (A-Z-Mocambo)
2. Eu te darei o céu - Roberto Carlos (CBS)
3. As tears go by - Rolling Stones (London)
4. Doctor Jivago - Frank Pourcel (Odeon)
5. Um embalo - Renato & seus Blue Caps (CBS)

Albums (long-plays)

1. Roberto Carlos vol. 6 (CBS)
2. Um embalo - Renato & seus Blue Caps (CBS)
3. Dr. Jivago (sound-track) - Maurice Jarre (Philips)
4. Revolver - The Beatles (Odeon)
5. Guantanamera - The Sandpipers (A&M-Fermata)

No comments:

Post a Comment